Reis-zuid-west-amerika.reismee.nl

Zion park

Al vroeg wakker, even voor 5 uur en ik kan niet meer slapen. Jim wordt rond 7 uur wakker en na een ontbijt ff face timen met dochterlief. Toch fijn dat internet, hoewel de verbinding niet echt geweldig was. OP naar het Zion park. De weg is bekend na gisteren en we weten datw e door het mooi plaatsje : Rockville komen. Het is zaterdag en we staan in de ville. Zo druk in Zion? Nee, we blijken zo'n 20 minuten stil te staan omdat er een halve marathon is. ik heb mooi de tijd om enkele foto' s te maken van o.a het kerkje in het dorp.

Onderweg ook nog wat nostalgische plaatjes geschoten van een huifkar etc. Leuk!

In Zion is het toch erg druk. vanaf canyon junction moet de auto blijven staan en rijden de shuttle bussen. We kiezen de Emerald Pools trail, de Upper Emerald Pool trail en gaan via de Grotto trail terug. Een goede keuze, prachtig , prachtig, amazing, awesome!!!! Daarbij is het ook nog eens prachtig weer. Op het pad is het redelijk druk, hele gezinnen ook met heel kleine babytjes maken deze tocht. We bedenken dat wij dat toen toch niet zo snel gedaan zouden hebben. Heet en vermoeiend!! De mensen blijven elkaar constant groeten of maken een opmerking. Iedereen is aardig en zonnidig behulpzaam, daar kunnen wij nog wat van leren.

in het historisch museum laten we ons in een 20 minuten durend filmpje informeren over het park. JIm had graag iets meer over de indianen gehoord maar helaas. Terug naar de auto via de Pa' rus trail die later afgesloten blijkt te zijn. Met wat improviseren komen we weer op de weg uit en is de auto snel in zicht. Gerug naar Hurricane waar we wederom getrakteerd worden op prachtige vergezichten al lichtelijk in het Avondrood gekleurd. Fantastich en de rocks kleuren mee.

In onze Travellodge lekker het bad en douche in om dan bij het nabij gelegen chinees ( ja, ja, ) restaurant aan ge schuiven voor een buffet. Het smaakt prima. Een dag met een gouden randje, zoals tot nu toe alle dagen. Morgen op weg naar Bryce park,!