Reis-zuid-west-amerika.reismee.nl

America here we come

San fransico

31 okt vertrokken 10.15 vertrokken naar Zurich. We vliegen met Swiss. Het is daardoor n iets langere vlucht eerst naar Zurich maar de tickets waren voordelig. 2 personen iets van €1300,- daar heeft Jim heel wat voor gesurfd op het net.

1 1/2 uur later zijn we in Zurich, ons vliegtuig vertrekt naar San Francisco om half 2 dus ruim de tijd om even koffie te drinken. Dan is het tijd voor boarding en gaat het echt beginnen. SPANNEND!

We vliegen weer terug nu over London, Schotland, Ijsland, Groenland, Hudson baai, Salt Lake city naar San Francisco.

Over t algemeen n rustige vlucht met vaak mooie uitzichten. Wel n lange zit. Er wordt goed voor ons gezorgd. Vaak drinkenen regelmatig eten. Ook prettig dat er geen opdringerige verkopen zijn van loten en tax free zaken.

Op het vliegveld eerst door de douane. De verhalen over scherpe controles etc ervaren wij in ieder geval niet en al gauw staan we aan de bagageband. Dan op zoek naar de shuttle bus, dit is geen probleem, gewoon de bordjes volgen naar buiten.

We worden opgepikt door de bus die ons netjes voor de deur afzet. Blij is hij met het 'tip' geld.

We logeren 2 nachten in Travelodge. Een groot king size bed. Verder is de service prima maar er is flink achterstallig onderhoud. Ik durf niet met blote voeten op de vloerbedekking te lopen. Het plakt en is ronduit smerig. Geen aanrader deze lodge.

Enfin het bed en douche zijn prima en de prijs is goed. 2 nachten voor 166 dollar. We eten n hapje bij hop-in direct naast de deur.Omdat het al laat is nemen we een caesar salade. Helaas is die op de kip na niet te eten. Ekskuses en men wil nog n nieuwe maken maar wij willen maar 1 ding namelijk naar bed.