Reis-zuid-west-amerika.reismee.nl

Visalia / sequoia national park

4 november
een goede nachtrust in mariposa en wederom ontbijt, het iszelf bediening, tot aan wafeltjes bakken toe. En.......er is bruin brood jam en pindakaas. Kaas is hier niet te vinden en we weten inmiddels dat kaas hier heel erg duur is. Waarom dat is ?
Met een goed gevulde maag op stap richting Visalia. We moeten de nodige miles rijden naar het Sequoia national park rijden. We worden welkom geheten door zo,n echt ranger koppie dat uit een klein wachthuisje kijkt en ons vriendelijk een mooie dag wenst.
Het is een prachtig park en we rijden zeker n uur naar boven. Waar staan nu die sequoia's? We komen steeds hoger en ik signaleer wat sneeuw langs de kant vd weg. En dan..... Staan daar de eerste woudreuzen. Uit de auto foto maken, heel gaaf om te zien. Er zullen er nog vele volgen, haha we zijn echte toeristen. Foto maken en weer verder.Het zal ons weken gaan kosten om de Foto's en filmpjes uit te zoeken, dat wordt dikke napret.
Dit park doet niet onder voor Yosemite , wat een vergezichten. Magnifiek!
We gaan dezelfde weg terug omdat het een kronkelweg is en blijft ook als we via een omweg naar Visalia zouden gaan en ..... dat gaat heel lang duren. Net buiten het park stoppen we bij een leuk ranger cafe, een soort cafe jos die een mega assortiment aan drank heeft staan.
We drinken wat en nemen een mini pizza. De rekening wordt gepresenteerd en we slaan bijna achterover. Mijn glas wijn, die overigens lekker was kost bijna 9 dollar. De komende dagen zal blijken dat dit een vrij normale prijs is. Dat wordt afkicken, hier zullen we in ieder geval niet dronken worden.
Rond 19.00 uur ( hier is het 7 p.m, kennen geen 19.00 u ) arriveren we in Visalia, in Econo lodge.
Netjes maar niets bijzonders met een lieve aardig Indiaase vrouw.
Jim is helemaal op, krijgt rillingen en valt rond 8 uur al in slaap. Ik boek nog n paar nachten hotel en ga ook slapen. Het was weer een prachtige dag.