Reis-zuid-west-amerika.reismee.nl

Panamint Springs

Om 7 uurontbijten en rond 8 uur rijden we richting Panamint Springs waar we zullen overnachten in de death valley. We besluiten om de snelweg te mijden en rijden via highway150 /178/ 190naar PS. Wat een schitterende weg, we rijden door t zuiden van t Sequoia park. Hoog en laag, ons automaatje moet hard werken. Ik wil steeds al n foto maken van een rijtje brieven bussen en vraag jim om te stoppen in een gehucht.
En dat blijkt een goede zet, de rook komt onder de auto uit bij de voorbanden!!! Oververhitte remmen waaruit blijkt dat die bergversnelling er niet voor niets op zit. Zeer vriendelijke mensen komen meteen vragen of ze iets voor ons kunnen betekenen en willen helpen. Een plaatselijke bewoner verteld dat hij t eerste jaar dat hij hier woonde 3 keer de remmen had moeten vernieuwen. Opgelucht dat het goed afgelopen is vervolgen we onze weg. Ik heb de foto's en jim rijdt nu in de bergversnelling als t moet. We hebben mazzel gehad.
Panamint springs is een klein oord in de woestijn. De kamer die tot nu toe de duurste was stelt niets voor. Jim komt uit de badkamer met een torretje, iiieeee, toch ziet t er niet smerig uit en de bedden zijn mooi schoon en dat is t belangrijkste.
Het is warm en ik ga op t enige terrasje zitten bij ons huisje. Jim stoeit met de go-pro die moet de zonsondergang gaan fotograferen. Het ding komt op de auto staan en maakt voortdurend foto's die straks tot een mooi filmpje worden als t goed is. Techniek staat voor niets, als t gaat lukken! Met dank aan Luc. We maken plannen voor t programma van morgen.
En........ Ik drink wijn die we in een winkel hebben gekocht. Lauw maar t is alcohol. Later blijkt dat ik er goed op heb geslapen.