Reis-zuid-west-amerika.reismee.nl

Death Valley / Las Vegas

Jim is rond 4 uur wakker. We besluiten vroeg te vertrekken om de zonsopkomst mee te maken.
Half 5 rijden we door begeleidt door een volle? maan door t donker in de valley. Een geweldige sterrenhemel. Bij de zandduinen besluiten we de opkomst van de zon af te wachten. Met ons zijn er weer meerdere mensen die zich in de dessert gepositioneerd hebben, gewapend met de meest waanzinnige fotoapparatuur. Alles wijst erop....... hier staat wat te gebeuren. De lucht begint te verkleuren, bergen krijgen een gezicht en het kleurenspel gaat beginnen. Ook de zandduinen doen mee in het wonderlijke schouwspel. Wat ben je als mens nietig en wat een voorrecht om dit allemaal te kunnen zien en meemaken. Het is vastgelegd op foto's, en op het netvlies. Na een ontbijt op de parkeerplasts, jus, boterhammen met pindakaas en jam, gaan we verder. We wandelen een rondje bij het salt creek, Deze dag volgen nog de meest mooie natuurwonderen.Eerst stoppen we bij Furnace Creek, het is er heel erg druk. Honderden mega campers enorme dingen hebben zich daar verzameld. Wat doen die mensen allemaal hier? Het lijkt wel n dorp. Later horen we van een park ranger dat er de eerste 2 weken vh november altjd evenementen zijn in het park en daar ontmoeten deze mensen elkaar. We drinken daar koffie en gaan verder naar Badwater. Ik wilde de ervaring van het zoutmeer in Bolivia graag met Jim delen, maar dat mislukt. Het laagst gelegen punt van het westelijk half rond, is niet veel meer dan een strookje zoutvlakte. De volgende dag blijkt dat we bij De ils golf course hadden moeten zijn vh zoutmeer. Je kunt niet alles. Wij rijden terug om het Artist Palette te bewonderen. Dit is een berghelling die ooit gespleten is waardoor er allerlei kleurrijke gesteentelagen tevoorschijn zijn gekomen. Schilderachtig zoals de naam al zegt. Er is een oneway weg door aangelegd en het is in een woord schitterend. We maken weer filmpjes en foto's maar of het weer geeft wat we zien is de vraag. Ook hier zegt men dat de zonsopgang of ondergang fascinerend is. Dat geloven we graag maar we gaan / moeten verder. Zo,n reis is doorwerken!! Op naar de de Golden Canyon trail . Het wordt een snikhete fantastische wandeling
Zo,n 2 uur wandelen we langs gele wanden , rotsen met voor ons een rode hoge wand. Het is GEWELDIG, we maken natuurlijk foto,s.
Het is een hin en werum pad en beide keren adembenemend.
Na deze zweterige wandeling, het is in iinmiddels 1uur.
Onze laatste stop wordt Zabriske point. Het is een vreemd ogend landschap maar ook nu weer schitterend mooi. Heel de dag was t heet in deze valley, de armen verbrand en moe maar voldaan na deze indrukwekkend dag gaan we met nog 2 uur te gaan naar Las Vegas.
Tommie stuurt ons feilloos door de woestijn over lange rechte wegen naar Las Vegas. Op een straat hoek koop ik sinaasappels bij een spaans ogend vrouwtje. En ze begroet me met Olla !!
Mexicaans?
Vanuit het niets ligt LV in een keer voor ons. We vinden Motel 8 zonder problemen. Alles functioneert maar daar heb je t mee gehad. Voor UD 55, niets te klagen.
Douchen en dan de strip op, die naast ons hotel ligt.
Voortdurend vliegen er vliegtuigen maar nog meer heli's over. De neon bundels draaien door de lucht en er is vooral heel veel lawaai. Lawaai van auto,s motoren, muziek, sirenes.

( nog af maken )

Jezoon

Leuk om jullie verhalen te lezen! Ben benieuwd naar de foto's!