Reis-zuid-west-amerika.reismee.nl

Pagep

Gisteravond Miek al gefeliciteerd met haar verjaardag. Het blijft raar dat tijd verschil.

Na een onrustige nacht voor mij al weer vroeg uit de veren. Eerst naar de lobby de mail en appjes ophalen. Leuk te zien dat luc heeft gereageerd op het reisblog. Misschien dat ik wat meer mensen kan uitnodigen om het te volgen of de link doorgeven maar daar zal ik nog over denken.
Met een kopje thee en koffie terug naar onze kamer. Ff ontbijten. Het gekochte gesneden brood blijkt komijnsmaak. Hup pindakaas erop met flinke stukken erin. En best lekker. Dan de auto ontdooien want vannacht heeft het gevroren en rijden maar !!! Het is echter weer een strak blauwe lucht dus het beloofd een prachtige dag te worden. We moeten een kleine 250 km rijden naar Page, waarvan we de eerste zestig al eerder gereden hebben.
Nauwelijks op weg wijst Jim me op enkele hertjes die de weg oversteken. Er volgt een hele kudde. Prachtige hoe ze de weg over hupsen de wijde wereld in.
De road is lang en recht. De tomtom geeft aan over 92 km linksaf, haha zijn we Nederland al bijna door. We mogen 105 km per uur ofwel 65 miles.
Er is weinig verkeer op de weg. Wel zien we regelmatig van die enorme trucks.
Voor dat we weer in Kanab zijn eerst nog even bij de Duitse bakker binnen wippen voor die heerlijke Duitse broodjes en een croissantje. Natuurlijk een take-away koffie erbij.
Kanab waar we voor enkele dagen geleden naar toe reden voor het western gebeuren blijkt groter dan we dachten. De serie Gunsmoke is hier gefilmd. Het was een groot toeristencentrum.

We vervolgen onze weg richting Page.Je ziet hier van die echte ranches met koeien achter witte hekken. De gewone grote gebouwen waarvan de gevel een aangeplakte gevel met western look. Het lijkt heel wat!!!!
Links van ons liggen de uitlopers van Bryce canyon. Een mooi gezicht.
En dan duikt er in de verte een grote fabriek met verschillende rookpluimen op. We denken dat het een beton centrale is, mega groot. Ook krijgen we zicht het op Lake Powell, dat er toch ook mooi uitziet. Wij hebben besloten om een bezoek aan dit meer aan ons voorbij te laten gaan, je kunt niet alles! Net voor Page verlaten we Utah en rijden Arizone binnen, de vierde staat die we bezoeken. Eerder waren dat Californië en Nevada.
We rijden met 25 mijl per uur over de brug bij de reusachtige Glen canyon stuwdam die aangelegd is in: 1957 en 1964. Deze stuwdam voorziet 30 miljoen mensen van water en is dus zeer belangrijk. Helaas zakt het waterpeil steeds verder en zal dit ooit problemen geven.

Op naar het hotel waar tegenover een boekingskantoor is voor de tour naar de Antelope Canyon.
Yes!!! We kunnen om 1 pm mee met de tour en hebben even de tijd om door page te wandelen. We nemen een heerlijke crepe met vers fruit en gaan op.... Naar de antelope.
Eerst worden we verrast met een indianendans. Een man in een prachtig indianenkostuum werkt zich voor ons in het zweet. Muziek schalt uit een getto blaster en hij danst erbij. De omgeving is wat minder een parkeerterrein bij een soort pompstation, niet iets waar je een dansende indiaan verwacht. Maar het was wel leuk, hoewel iedereen zat te popelen om naar de canyon te gaan.
Opstappen in een soort van jeep en we gaan op pad. Even over de weg en dan een stukje over een zanderige droge rivierbodem. Deze nu droge rivier heeft de Antelope canyon uitgesleten.
De gids stelt keurig voor iedereen de camera's op de juiste stand en dan staan we in de antelope. Je kunt er over lezen foto's kijken maar er zelf staan is niet te beschrijven. Dit wilde ik en nu sta je erin.
Onbeschrijflijk, ondanks dat het een commercieel gebeuren is, is het fascinerend. De gids laat net zoals in grotten gebeurd de meest opvallende figuren zien, dat geloof ik allemaal wel.
Ik vind de kleuren belangrijk en in de zomer als de zon hoog boven deze canyon staat is het kleurenspel helemaal te gek. We doen het met minder zon en het is prachtig.

De gids maakt op speciale plekken foto's voor iedereen die dit wil. 2 maal speelt hij in de canyon op een fluit. Dat klinkt prachtig.
Terug in page wordt zijn moeite rijkelijk beloond met fooi.
Al met al de moeite waard.
We checken in in het Best Value Inn. Ditmaal 1 bed maar alles ziet er weer keurig schoon en netjes uit. En dat voor UD 45,59.
Dan hebben we nog een wereldwonder te gaan vandaag. De horsshoe bent. De kloof waar de colorado river een bocht maakt in de vorm van een hoefijzer. Het is even rijden en dan een stuk lopen. Je loopt naar beneden een vlakte op en ineens ligt daar in dat gat de rivier die overigens hier ook weinig water bevat?!
Wederom een geweldig schouwspel met buikpijn hoogte. Jim zit daar met de gopro op zo'n rand dat je er misselijk van wordt. Alleen fotoos gemaakt met de fotocamera want de telefoon was leeg. De ondergaande zon geeft extra kleuren maar maakte het ook moeilijk om een goede foto te maken. Was die gids nu maar hier????
Na een heerlijke maaltijd en in het motel nog n bekertje wijn, ja,ja , lekker vroeg gaan slapen.

Luc

Ik zal eens even voor jullie blog reclame maken en blijf jullie volgen!!

Ilse

Goed idee van Luc dus thanks neef. Kan nu lekker mee genieten. xxxilse

Ilse

He ilse lekker daar in spanje? Leuk dat je mee leest gr xx

Ilse

Gisterenavond teruggekomen en vandaag lekker zonnig in Belgica. Jim dus lekker met oepils aan het spelen?

jacqie

schitterend! de ene na de andere nieuwe indruk, indrukwekkende plaatsen. Dit is smullen
Geniet ervan gr. Jacqie