Reis-zuid-west-amerika.reismee.nl

Op naar Sante Barbara

Na een heerlijke nacht, jim zijn beste sinds we in Amerika zijn, schijnt hier de zon in Palm Springs al volop. De wind is gaan liggen en dat merk je direct aan de temperatuur. Al menigeen staat om 7 uur op het balkon met ipad of telefoon omdat daar t bereik beter is dan op de kamer. Daar valt de verbinding steeds weg. Na een bakje koffie, uit ons koffiezetapparaat, en de 3 laatste boterhammen gesmeerd te hebben met ....,kaas, zijn we snel op weg.

Tommie loodst ons feilloos door Palm Springs naar de Highway 10 die ons richting Los Angeles leidt. Weer langs de 3400 windmolens nu van de andere kant bekeken en dan over meerbaanswegen verder. Heel anders dan de afgelopen dagen op de route 66. Je bent weer terug in het volle jachtige leven, hoewel de Amerikaan netjes rijdt. Op de 4 5 baans weg richting LA staan we opeens in de file. waarschijnlijk is er iets gebeurd maar we zien of horen niets. Dit duurt ongeveer n uur. De meest linkerbaan is voor only carpool rijders: auto's met 2 of meer personen erin. Hoe t precies werkt weten we niet, maar in eerste instantie zoeft t verkeer hier nog vlot voorbij. Ff later staan ze ook hier stil???? We rijden vandaag vrijwel alleen autoweg en op de enorme trucks na is er weinig spectaculairs te zien..

Wel grappig om te merken dat men hier meer relaxed rijdt dan in ons kleine Nederland. Je mag links en rechts inhalen en omdat dit mag wordt het ook gewoon geaccepteerd, zonder getoeter, middelvingers en andere rariteiten. In het verkeer kan en mag schijnbaar ook meer want je ziet af en toe voertuigen rondrijden waarvan je denkt; hoe bestaat het. Gedurende de ongeveer 4300 kilometers die we tot nu toe hebben gereden heeft er maar een persoon naar me getoeterd omdat ik een voor hem niet gebruikelijke manoevre liet zien. Wat hebben we in Nederland dan soms toch opgefokte verkeersdeelnemers.

Uiteindelijk rijden we op de highway langs de prachtige baai waar Santa Barbara aan ligt. Dank zij de tom tom vinden we het hotel maar omdat inchecken weer ergens anders moet gebeuren lopen we eerst nog een uurtje rond te dolen in het voordorpje van santa Barbara. Als we in het hotel arriveren blijken we een kamer met twee queen size bedden te hebben, airco, balkon, koelkast en we zijn zeer content. Na een uitgebreide toilettage en een face time contact met Joop en Iet ( in Nederland is het dan midden in de nacht) gaan we het dorp verkennen. We willen in ieder geval vieren dat onze Niek een arbeidscontract voor een half jaar heeft gekregen bij een start up. Joepie! We lopen, langs het strand in een heerlijk warm zonnetje naar Santa Barbara. Er zijn veel fietsers en hardlopers te zien en verschillende mannen die hun hele hebben en houen in een winkelwagen of een fietskarretje hebben gestopt.tilly maakt van een van hen een foto. Bij de pier ( die we morgen zullen bezoeken) kijken we eerst nog naar skate-boarders en dan duiken we down town under in, We hebben geluk; het is werkelijk waar een echt centrum, er is een heuse markt en overal zijn staatmuzikanten actief. Enkele muzikanten zijn hartstikke goed. we eten buiten en genieten beiden van een heerlijke maaltijd. Na boodschappen te hebben gedaan in een one-dollarshop lopen we de drie kilometer terug naar ons hotel. Toen we langs het strand liepen hoorden we de zeehonden of zeerobben hun geluiden produceren, In het hotel was het tijd voor douche en andere verfrissing. Oh ja we hebben ook nog geinformeerd naar een treinreis naar LA. De treinreis duurt 3 uur (enkele reis) en kost ons 62 dollar per persoon. Tilly zoekt dit nog na want zij denkt dat het om 62 dollar voor 2 personen is. We denken hier nog een extra nacht bij te boeken. En nu nog wat foto's bijvoegen en dan slapen.

Jits

Zo, ik ben weer bij met lezen. T klinkt allemaal heel goed en de foto's zijn prachtig. Geniet er nog van en de groeten uit fuerteventura x

Marianne

Wat een geweldige verhalen, duidelijk genieten, wat een geweldig en bijzonder land, hé!
Wens jullie nog mooie dagen!

Peter Volkert

Ben blij dat jullie zo genieten van de reis. Gelukkig maar dat jullie niet naar Colorado zijn gegaan. Het is daar bar koud. Hier in Rochester trouwens ook. Nog veel plezier!