Reis-zuid-west-amerika.reismee.nl

Sante Barbara


Jim kondigde t gisteren al aan dat er vandaag uitgeslapen zou worden. Ik was al om half 7 wakker maar haalde t niet in mijn hoofd om hem wakker te maken. Lekker rustig lag hij te slapen en ik sloop mijn bed uit om mijn vriendje ipad en iphone erbij te halen om de laatste ontwikkelingen op familiar en verder nieuwsgebied te lezen. Vandaag was t stilletjes, een goed teken. Van Jitske waren er berichten uit Fuerteventura en iet haar iphone deed t ook weer.???? ik heb een pijnlijke elleboog, zou t van het zachte bed komen? Dit is de eerste keer dat er iets aan te merken is op het bed, te zacht en te warm. Hier is alles van dat boxspring gebeuren meestal eerder te hard dan te zacht!


Rond half 9 kwam er beweging in Jim en na een uitgebreid ontbijt, ja, ja brood met smeerkaas, jam , jus Orange en koffie op t balkon zijn we rond 11 uur aan de wandel gegaan.
Het is mooi weer in Santa Barbara ondanks de slierten bewolking. Maar als de zon schijnt is het meteen erg warm. Je hebt niet in de gaten dat het half november is.
We lopen over het strand dat dicht bevolkt wordt door meeuwen, heel kleine vogeltjes die heel snel langs de waterkant kunnen lopen en pelikanen die vlak boven het water kunnen scheren. Knap staaltje vliegkunst.
We lopen de houten steiger op van Stearns Wharf. Deze pier loopt ruim 800 meter de zee in en is gebouwd in 1872. Er zijn restaurants en winkeltjes op, een kleine 5 miljoen mensen komen hier per jaar. Vandaag is het echter rustig, een heuse filmploeg heeft een deel vd pier afgezet omdat er gefilmd wordt op een jacht etc???? We worden niet gevraagd als figurant dus zal de film wel niet zo belangrijk zijn ????!
Het is mooi om daar te zitten, niets te hoeven en alleen te genieten van het uitzicht en de vogels.
Jim heeft go-prootje een tijd aan staan, dat zal vast weer een mooi filmpje worden. Na een poosje gaan we op zoek naar een terras om iets te drinken. Jim ijskoffie, ditmaal koude koffie met ijsblokken! Soms is het met creme en ijs etc. Ik neem n thee.
Ook hier lekker rustig genieten van de palmbomen, de exotische bloemen, bloeiende cactussen en je verwonderen over de vele zwervers? die allemaal de prullenbakken induiken alsof er een bericht de ether ingestuurd is dat er in een vd bakken een miljoen gedumpt is. Nee ff serieus wat ze zoeken, eten? je ziet er ook veel met plastic zakken vol plastic flessen op en aan de fiets rond lopen, zou t geld opleveren?
Een ander zit weer op een bankje met een kartonnetje voor zich waarop hij vraagt om een muntje.Een keer heb ik gezien dat iemand iets gaf!?
Dan de state op, de hoofdstraat. Winkels in en uit. Jim koopt een vest. Ik heb geen zin om kleding te passen en vind kijken leuk genoeg.
Overigens is het super rustig in de winkelstraat, later ( de meeste eet en drink tentjes adverteren met vanaf 3 uur happy hour) wordt het wat drukker.
Wij zijn dan inmiddels in het museum of art geweest, waar zowaar een paar van Goghs hingen, en van Monet, Cezanne, Renoir, Rodin, Matisse enfin voor dit plaatsje niet slecht.
Een late lunch, sandwich met tonijnslade voor mij en voor JIm panini brood met kalkoenplakjes.
Daarna slenteren we weer richting strand. Mooi pijn aan mijn voeten en ik loop al met sokken aan in mijn sandalen. gelukkig geen bekenden gezien ????????!
Op het strand spelen de golven een gevecht met de prachtige zonsondergang. Wie kijkt het meest naar wat. het is allebei prachtig. De golven zijn een stuk hoger dan vanochtend en de lucht is prachtig gekleurd. Deze foto's krijgen jullie later pas te zien want mijn telefoon was al leeg en dus staan ze op het fototoestel. Blijven sommige zaken toch nog voor thuis om te vertellen.
We zitten met go- pro een poos op het strand en zijn dan tegen 6 uur weer terug in het hotel.
Poeh ik wil geen stap meer verzetten en ook Jim heeft genoeg gelopen. We gaan de deur niet meer uit en eten eindelijk de in het begin van de vakantie noodvoorraad!! Instant noodles. Met water uit het koffiezetapparaat zijn ze net tegen het gare aan te krijgen. Het is best gezellig zo met de tv erbij waarop we steeds maar weer onderbroken worden voor reclame als je ergens naar zit te kijken.
We krijgen de avond wel om. morgen gaan we de highway 1 op richting San Francisco.
1 nacht naar Cambria en dan 2 nachten naar Monterey. Hotelletjes al geboekt.
Benieuwd naar wat ons weer te wachten staat.
Oja ik vergeet nog iets te vertellen, lopen we hier in het stadje vlak bij t station, ziet Jim een kromme tak hangen aan een boom en zegt, nou die mogen ze ook wel eens stutten zoals die boom in het zevendal in Groesbeek voor diegene die niet weten waar dat is. Ik zeg, zie je wel hoe dik die boom is ( zie foto ). Blijkt het een 126 jarige vijgen boom te zijn een vd oudste van de US aldus de plaatselijke bevolking.
Tot hier dus voor vandaag, het was weer een heerlijke dag met Jim, de wind, zon, zee !!

Reacties

Reacties

Marja

Wat is het prachtig dat jullie deze verhalen met ons delen. Wat jullie daar meemaken, zien, ervaren en bij jezelf en elkaar ontdekken werkt voor mij hier in ons kikkerlandje verrijkend....
Liefs uit Berg en Dal

Zoonlief

Levensgenieters! Erg leuk om te lezen dat het zo goed bevalt! San fransisco lijkt mij ook geweldig. Ik wil minimaal een foto of filmpje zien van het befaamde trammetje over de heuvels (dat is toch daar?). Groeten en tot snel
L&l

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!